Wednesday 28 September 2016

Apakah visi dan misi Syazrin

0146am~Happy birthday to my beloved wife..My friend since 5 years old.Tadika bersama dan Sekolah Rendah bersama.Insha Allah perhubungan ini akan kekal sehingga di dunia tiada noktah.
Cuba teka mana satu wife?dan aku?hihi


Saya ada visi,dan misi......

Apakah ia?

Sebenarnya visi ni agak kabur sbb visi sebenar hadir masa 5,6 tahun lepas selepas melihat pasaran dan juga budaya catur di Malaysia baru berkembang.Akibat dari edaran masa dan teknologi,visi yang kabur itu telah mula bersinar dan menunjukkan perkembangan positif.

Walaupun masih tiada tindakan yang komprehensif bagi merealisasikan visi tersebut,aku bertekad untuk cuba sehabis mungkin,menilai dan bertawakal untuk setiap masa pada masa akan datang.

VISI

Melihat perkembangan kelas2 catur di bawah seliaan pekerja sendiri,dan memahirkan lg mereka dgn pendedahan profesional agar perjalanan kerja yg betul dpt diterapkan.
Adakah perkara ini tiada di Malaysia?

Erm.Entahlah,pada pendapat aku,benda ini masih kabur,mungkin sekadar dapat melihat penubuhan centre,dan beberapa projek ad hoc,akan tetapi perjalanan nya masih kabur.
Apa yg aku boleh sumbangkan?

Aku brpendapat,agar perlu lg berani berdepan dengan realiti dimana usaha keras dari bawah,mmbuka seluas2nya market catur ini kpd umum.Teorinya begini,jika aku berjaya meyakinkan sekurang2nya 6 sekolah atau pusat pembelajaran dalam masa setahun ini(wajib),kualiti syllabus,pembelajaran akan dititik beratkan agar sesuai diterima oleh pelajar secara total.

Mungkin ramai fikir,point yg diberikan sudah ada yg buat.

Ya!Maksud aku dengan cara yg lebih profesional sbbnya aku bukan lah pemain catur yg hebat.Cukup sekadar bermain untuk naikkan rating.

Profesional maksudnya,aku akan sediakan dua atau tiga bidang/department iaitu,pengurusan teknikal dan juga sales/business development.

Zaman sekarang ini,kebanyakan graduan gagal membuat keputusan karier yg berjaya kerana taboo atau perasaan benci trhadap prkataan 'sales'..dan salah seorang yg pembenci itu adalah aku.

Akan tetapi bila sudah mencapai 10 tahun bkerja di bidang peruncitan,timbul dan trdetik di hati adakah org2 yg brkereta besar itu bkrja makan gaji atau profession yg tinggi seperti doktor,peguam atau lain..Timbul dlm hati untuk menarik atau mnimbulkan kesedaran kpd insan2 yg tidak bruntung dari segi pmbelajaran sprti aku,supaya menetapkan pendirian bahawa org yg berjaya adalah seorang yg boleh mmbuka hati org lain,suka kpd produk kita.

Saya akan terangkan lebih lanjut tentang visi yg masih kabur ini pada posting akan dtg..



No comments:

Post a Comment